Zoeken
  • Chantal Crauwels

‘Le poids des mots. Le choc des photos’. Betover ze met jouw merkverhaal.

Bijgewerkt op: 20 aug. 2021

Storytelling, het vertellen van een verhaal, is geen nieuw gegeven. Politieke leiders en inspirerende figuren gebruik(t)en de kracht van storytelling om het volk hun visie te tonen en om het volk achter hun te scharen. Een perfect voorbeeld hiervan is Martin Luther King.



Mensen houden van verhalen. Ze hebben iets magisch, prikkelen de fantasie. Verhalen blijven 'plakken', ... de verteller heeft de aandacht, entertaint het publiek.


Ik herinner me nog de vele enthousiaste verhalen tijdens de zomeravonden rond het kampvuur gedurende mijn Chiro-periode jaren geleden. Heerlijk om naar te luisteren. Het knetterende vuur op de achtergrond.


Met storytelling zetten we in op een sterk en authentiek verhaal om je bezoekers te inspireren en in beweging te brengen op je website, webshop of social media kanalen.


Storytelling kan je op verschillende manieren toepassen.


Vertel het verhaal achter jezelf. Wie ben jij, waar sta je voor, wat maakt jou uniek? Besteed zeker voldoende aandacht aan de 'over ons' rubriek op je website want mensen kennen graag de persoon die achter een bedrijf staat.


Deel ook je bedrijfsverhaal via social media door bijvoorbeeld de productieweg te tonen, leuke interne nieuwtjes online te zetten op Facebook of foto’s te posten met de look & feel van je organisatie op Instagram. Stel jouw team voor en toon zo de mensen achter je bedrijf. Wie zijn zij? Wat betekenen zij binnen jouw bedrijf? Toon een ludiek bedrijfsfilmpje.


Je kan de beleving van jouw bedrijfsverhaal nog versterken door dit te visualiseren. Gebruik hiervoor sprekende beelden. Soms zegt één beeld meer dan duizend woorden.


‘Le poids des mots. Le choc des photos’, de slogan van het Franse tijdschrift Paris Match spreekt voor zich.

Ga hiermee aan de slag en betover je publiek met een pakkend en authentiek merkverhaal.

64 weergaven0 opmerkingen