Sophie Lemoine

zaakvoerder / fashion-stylist

Rebelso

Branding Factory_portfolio_Rebelso.jpg

Een vleugje 'je ne sais quoi'

Sophie verloor jaren geleden haar hart aan de beroemde modestad Parijs. De lifestyle van de zwierige Parisiennes, de nonchalante elegantie die ze bezitten, kon haar mateloos inspireren. Vanop een terrasje, genietend van een koffietje en croissant, bestudeerde ze tijdens haar vele trips met veel aandacht de Parijse scene. In 2020 volgde ze dan haar passie en opende ze haar online fashion-shop Rebelso. Je shopt er elegante damesmode met een stoere, rebelse touch. Om steeds een uniek aanbod te kunnen garanderen trekt Sophie maandelijks naar Parijs en gaat op zoek naar unieke kledingstukken, originele accessoires en catchy hebbedingetjes. Ze selecteert, past, voelt en combineert alles persoonlijk en met veel oog voor detail voordat ze het aanbiedt in haar shop. Klanten worden op deze manier steeds verwend met tijdloze, originele stukken met dat typische vleugje 'je ne sais quoi'.

De identiteit van Rebelso onder de loep

Branding traject - Create - 2020

Visuele merkidentiteit - 2020

Ik stapte samen met Chantal in een intensief branding traject met als doel mijn fashion webshop Rebelso sterk en rendabel te positioneren in een toch wel uitdagende markt.

Tijdens ons eerste gesprek stond ik er van te kijken hoeveel vragen er gesteld werden en hoe diep ik zelf in mijn concept werd ondergedompeld.

Ik was al zo lang met mijn droomproject bezig dat ik er niet echt een heldere lijn meer in zag. Het DNA van Rebelso werd eerst grondig onder de loep genomen. Hoe kon ik me onderscheiden tussen al die andere fashion webshops en fysieke stores? Welk verhaal wilde ik vertellen? Welke sfeer maakte me uniek? Er volgde een diepgaande concurrentie-analyse en mijn ideale klant kwam duidelijk in beeld. Ook werd uitgeklaard aan welk publiek ik geen energie diende te verspillen. 

Vervolgens werd besproken via welke kanalen - zowel online als offline - ik mijn doelpubliek kon bereiken. Er werd creatief nagedacht en suggesties werden uitgewisseld. Na zo'n sessie kwam ik telkens thuis volgetankt met energie en voorzien van frisse ideeën.

Na het volgen van het traject kon ik met een overzichtelijk Branding Analyse Plan op zak met een gerust hart en een flinke dosis zelfvertrouwen van start gaan. Het plaatje klopte nu helemaal. Een opluchting! 

Branding Factory ontwikkelde een strak logo voor mijn zaak.

Stijlvol, elegant, tikje stoer. Deze essentials van mijn merk Rebelso werden knap samengebracht in een black and white logo waarin de initialen verwerkt werden.

Ik ontving tips ivm de keuze van mijn beeldmateriaal om zo de juiste sfeer neer te zetten en deze consistent door te trekken naar al mijn communicatie. 

RebelSo_logo_zww.jpg

Hoger level

Ik ben heel tevreden over mijn samenwerking met Branding Factory.
Chantal tilt je visie naar een hoger level.
Ze luistert, heeft schitterende ideeën en durft ook kritisch te zijn.
En dit alles in een zeer aangename, losse sfeer.
Een echte aanrader!

www.rebelso.com